Visuele content zorgt voor meer volgers

Visuele content

Het opbouwen van een goede groep volgers op social media is niet eenvoudig. Het eerste waar je als bedrijf goed rekening mee moet houden is dat het veel tijd kost om een loyale groep volgers te krijgen. Het gaat zeker niet van de ene op de andere dag. Veel bedrijven vinden het lastig om meer volgers van waarde te krijgen. Visuele content helpt hierbij.

Zorg voor sterke visuele content

Bedrijven willen veel volgers. Dit is logisch, maar er zit wel een belangrijke ‘maar’ aan vast. Als bedrijf wil je niet zomaar een groep volgers, maar je wilt een groep volgers die daadwerkelijk interessant zijn voor jou. Ga dus geen gekke dingen doen, zoals volgers kopen, maar zorg dat je de juiste personen bereikt. Je kunt meer waardevolle volgers krijgen door aan de slag te gaan met visuele content. Hieronder vind je 5 redenen waarom visuele content zorgt voor meer volgers op social media.

1. Aanzienlijk meer deelacties

Deelacties vergroten de kans dat je jouw groep volgers effectief uit kunt breiden. Content mét visuele inhoud wordt veel vaker gedeeld dan content zonder visuals. Op Facebook bijvoorbeeld worden video’s 89,5 maal vaker gedeeld dan andere vormen van content. Hiermee is de video de meest gedeelde vorm van content op Facebook.

2. Je engagement groeit

Van engagement moet je het hebben, maar hoe bereik je meer engagement? Ook met visuele content! Marketeers die met regelmaat zorgen voor sterke videocontent geven zien het verschil. Maar liefst 6 op de 10 geven aan meer engagement te ervaren door de visuele content.

3. Content wordt beter begrepen

Visuele content is er voor iedereen. Tekstuele content niet. In elk land ter wereld, dus ook in Nederland, leven mensen die niet goed kunnen lezen. Sommigen kunnen helemaal niet lezen, terwijl anderen niet begrijpend kunnen lezen. Hierdoor mis je een groep wanneer je alleen focust op tekstuele content. Videocontent wordt door iedereen begrepen. Maar liefst 95 procent van de marketeers geeft aan dat de video mensen binnen hun doelgroep heeft geholpen om de dienst of het product beter te begrijpen.

4. Mensen onthouden visuele content makkelijker

Het grootste deel van de mensen is visueel ingesteld. Slechts een zeer kleine groep is dit niet. Dit is iets om goed rekening mee te houden. Het geeft namelijk aan dat je een boodschap veel beter via een visual over kunt brengen dan via tekst. Maar liefst 95 procent van video inhoud wordt onthouden, tegenover slechts 10 procent van tekstuele inhoud.

5. Ook meer impact op Twitter

We noemden net al even Facebook en we mogen toch wel zeggen dat Instagram vrij gelijk is aan Facebook. Instagram mag natuurlijk ook niet worden overgeslagen, zeker niet omdat dat hét kanaal van de visuals is. Maar dan blijft er nog een belangrijke partij over, namelijk Twitter. Veel bedrijven zijn ook hier actief. Voor hen is het goed om te weten dat tweets met een afbeelding 150 maal meer worden geretweet dan tweets zonder foto.

Video verdient je aandacht

Visuals zijn er natuurlijk in verschillende vormen. Denk aan afbeeldingen, infographics en video’s. Wil je niet met alles aan de slag, maar wil je wel gaan werken met visuals? Dan is het goed om te weten dat video’s de beste prestaties bereiken. Video verdient dus zeker je aandacht. Vind je het lastig om te beginnen? Wij helpen je graag én wij hebben hiervoor alles in huis. Wil je meer weten? Neem dan contact met ons op.