Veel zzp’ers hebben moeite met bloggen

Als ZZP’er moet je jezelf in de markt zetten. Zichtbaar zijn voor toekomstige opdrachtgevers. Vindbaar op het internet. En natuurlijk moet duidelijk zijn wat jij te bieden hebt. Door middel van geschreven tekst kun je jouw informatie delen, voorlichting geven, ervaringen beschrijven en reclame maken. Je laat zien wie je bent, wat je kan en wat jouw unique selling point is. Een van de manieren om dat te doen is door het bijhouden van een blog, maar veel zzp’ers hebben hier moeite mee.

Delen via social media

Het toevertrouwen van jouw gedachtes aan het papier heeft als voordeel dat het je blik op jezelf verscherpt. Dat je beter weet wat jouw doel is. Maar het schrijven van de tekst alleen is niet voldoende. Je moet ook zorgen dat jouw boodschap gedeeld wordt, via o.a. Facebook, Twitter, LinkedIn en/of Google+. Gebruik zoveel mogelijk kanalen om jouw blog te verspreiden en respons te krijgen.

Regelmatig bloggen

Als je met regelmaat een tekst publiceert, zorg je voor consistentie in je informatie-voorziening. Dat vindt jouw trouwe lezer prettig. Kies een tijdsspanne die voor jou haalbaar is. Maak je plan dus niet te ambitieus. Als het je niet lukt om elke dag een stuk te schrijven, doe het dan een keer in de week. 1x per maand is echt wel een minimum om te bloggen.

Videoblog is een goed alternatief

Heb je moeite met schrijven? Denk dan eens aan het opnemen van een videoblog. De informatie die je wilt geven, spreek je gewoon uit voor de camera. Bijna elke telefoon heeft een opnamefunctie. Je hebt dus geen dure apparatuur nodig. Wel een goed verhaal. Bijkomend voordeel is dat je blog dan ook via je Youtube kanaal beter gevonden kan worden.

Super soepel bloggen?

De combinatie van social media en bloggen is dé sleutel naar succes. Begin daarom vandaag nog met bloggen. Kun je nog niet bloggen? Meld je dan aan voor het internet succes pakket! Hierin zit alles wat je als ondernemer nodig hebt om succesvol te worden!