Twitter hashtags: Waarom gebruiken we ze?

Twitter hashtags worden bijzonder veel gebruikt, en terecht natuurlijk. Tegenwoordig is het zelfs zo dat er bijna geen tweets meer voorbij komen zonder Twitter hashtags. De hashtags worden voor meerdere doeleinden gebruikt, en het optimaliseren van de vindbaarheid is hier één van.

Twitter hashtags voor de meest uiteenlopende doeleinden

Twitter hashtags kunnen echt voor de meest uiteenlopende zaken worden ingezet, zowel zakelijk als privé. Vaker is het ook een middel om zakelijk en privé samen te brengen, zoals veel ondernemers Twitter hashtags gebruiken om consumenten aan te trekken. Hoe maken ondernemers nu werkelijk gebruik van Twitter hashtags?

Twitter hashtags om de vindbaarheid te optimaliseren

Vaak worden Twitter hashtags gebruikt voor het optimaliseren van de vindbaarheid. We hebben het dan over twee verschillende vormen van vindbaarheid, namelijk de digitale vorm en de fysieke vorm. Voor een betere digitale (online) vindbaarheid wordt er vaak gebruik gemaakt van hashtags met bijvoorbeeld merknamen, webwinkels, diensten en producten. Wanneer we kijken naar de Twitter hashtags voor het verbeteren van de fysieke vindbaarheid, dan zien we dat deze hashtags vooral worden gebruikt door ondernemingen die regionaal actief zijn. Hierin vinden we vooral plaatsnamen, regionamen en provincienamen in combinatie met bedrijfsnamen, producten en diensten. 68% van de zakelijke Twitteraars legt de focus met grote regelmaat op de digitale vindbaarheid en 41% van de zakelijke Twitteraars richt zich meer dan eens per week op het verbeteren van de fysieke vindbaarheid.

Twitter hashtags voor het delen van kennis

Ongeveer 34% van alle zakelijke Twitteraars vraagt regelmatig om hulp en ondersteuning met Twitter Hashtags en biedt dit ook aan anderen aan. Hierin vinden we vaker de hashtag #goeievraag in combinatie met het vraagstuk.

Twitter hashtags voor dagdeals en acties

We zien ook steeds meer Twitter hashtags die gebruikt worden om acties, aanbiedingen en dagdeals te promoten. Hierin vinden we vooral de volgende woorden: korting, actie, aanbieding, dagdeal en goedkoop. Ook deze woorden worden gecombineerd met hashtags met bedrijfsnamen, producten en diensten. In sommige gevallen worden deze nog aangevuld met een merkhashtag. Van alle zakelijke Twitteraars maakt 27% regelmatig gebruik van hashtags om speciale acties te promoten.

Betere hashtags gebruiken?

Steeds meer ondernemingen krijgen het goed te pakken als het gaat om het gebruik van effectieve Twitter hashtags. Helaas zijn er ook nog veel ondernemingen die het juist nét niet helemaal goed aanpakken, waardoor kansen blijven liggen. Wil jij alles weten over het bereiken van succes op Twitter? Dan is onze Twitter training natuurlijk echt iets voor jou.