TTM Communicatie in Het Ondernemersbelang Rivierenland

Eind november 2011 werd ik benaderd door Danny van Alphen van Het Ondernemersbelang Rivierenland of ik intresse had om mee te doen aan een rondetafelgesprek over Het Nieuwe Werken. Geen probleem natuurlijk, want welke ondernemer wil nu geen extra publiciteit? Dus na wat mailtjes heen en weer waren we het eens en werd het gesprek begin januari ingepland bij CAB Holland. Naast een rondetafelgesprek mocht ik ook een halve pagina vrij invullen met een advertentie of advertorial.

In de onderstaande video loop ik samen met je door het magazine heen en laat ik je het resultaat zien van mijn promotie.

Het Nieuwe Werken in combinatie met Social Media?

Het Nieuwe Werken of (HNW) is de afgelopen jaren steeds populairder geworden. Veel mensen gebruiken ook de termen ’thuiswerken’ of flexibel je tijd indelen. Binnen veel organisaties zijn medewerkers niet meer gebonden aan vaste tijden en wordt er meer gekeken naar de prestaties van een persoon. Waar hij vervolgens en hoe hij deze werkzaamheden verricht is minder belangrijk. Sommige organisaties kunnen HNW implementeren, maar voor sommige beroepen is het niet mogelijk. Denk bijvoorbeeld aan een productiemedewerker.

Wat heel veel organisaties doen is dat ze veel dure IT toepassingen gaan aanschaffen om HNW te bevorderen, maar vergeten dat ze eerst moeten zorgen dat de medewerkers er klaar voor zijn. Een deel zal namelijk helemaal niet willen flexwerken. Social Media is ook een onderdeel van HNW, want medewerkers zitten niet meer naast elkaar om te overleggen, dus die moet op een andere manier gebeuren. Er zijn verschillende platformen voor geschikt, zoals Yammer, Twitter, LinkedIn en Facebook. Als een organisatie aan de slag gaat met HNW, dan moet hier ook zeker beleid voor worden opgesteld.