Social Media Helpdesk tijdens LOMD 2012

Op 21 juni vond in Den Bosch de jaarlijkse Landelijke Omgevingsmanagers Dag 2012 plaats. Tijdens deze dag ontmoeten opdrachtgevers en marktpartijen als o.a. Arcadis, Heijmans en DHV elkaar. De dag bestond uit een plenair gedeelte en een 40-tal workshops over onderwerpen gerelateerd aan omgevingsmanagement.

Social Media en omgevingsmanagement

Steeds meer omgevingsmanagers worstelen met de vraag of en hoe zijn sociale media kunnen inzetten tijdens projecten. Dat Twitter, Facebook, YouTube en blogs goed werken om de interactie aan te gaan met burgers zien veel omgevingsmanagers nog niet. Tijdens de dag merkte ik dat er (te) veel naar de gevaren en risico’s werd gekeken en niet naar de kansen. Daarnaast zijn sociale media voor veel omgevingsmangers een nieuw communicatiemiddel en zijn er nog niet bekend mee.

Daarom vond de organisatie van de dag het een goed idee om een Social Media Helpdesk te maken tijdens het evenement. Hierin gaf ik advies en tips aan omgevingsmanagers over hoe zij o.a. dashboards kunnen gebruiken om te monitoren en liet in zien hoe zij in dialoog kunnen gaan met omwonende en stakeholder.

Foto’s van de Social Media Helpdesk

Hieronder zijn een aantal foto’s te vinden van het evenement en de social media helpdesk.

Ook een Social Media Helpdesk op uw evenement of congres?

Als u ook graag iets extra’s wilt bieden aan de bezoekers van uw evenement of congres, dan is een Social Media Helpdesk zeker een goede optie om voor te kiezen. Doordat ik dagelijks actief ben met sociale media, ken ik de laatste ontwikkelingen en trends. Zo blijft er geen vraag onbeantwoord. Als u meer informatie wilt, dan kunt u kijken op de pagina: Social Media Helpdesk.