Slimme social media strategie voor betere SEO

Een slimme social media strategie is eigenlijk onmisbaar voor iedere ondernemer. Ga je aan de slag zonder een duidelijk plan, dan haal je niet het succes uit social media. Wist je dat je social media strategie ook invloed kan hebben op je positie in Google? Stel een effectief, slim social media plan op om voordeel te halen uit al je social media activiteiten en SEO.

Combineer social media met SEO en je krijg goede resultaten! In dit blog delen we een aantal strategieën!

Strategie voor SEO en social media

Waarom zou je nu tijd investeren in het opstellen van een slimme social media strategie? Simpel, omdat het je uiteindelijk heel veel interessante voordelen oplevert ook voor je SEO. Je hoeft geen SEO expert te zijn om deze tips toe te passen, maar je kunt altijd een SEO specialist inhuren om je te helpen. Wij geven je inzicht in 7 belangrijke voordelen van het hebben van een slimme strategie.

1. Naamsbekendheid vergroten

Het vergroten van de naamsbekendheid hoort altijd bij de topdoelen die je wilt bereiken op social media en met je SEO. Jij wilt dan mensen jou kennen, zodat zij direct aan jou denken op het moment dat zij iets uit jouw assortiment nodig hebben. Je hebt er immers niets aan als de naam van je concurrent op dat moment als eerst in gedachten schiet of dat die bovenaan in Google staat. Met een goede social media strategie zorg je eenvoudig voor een vergroting van je naamsbekendheid.

2. Vergroot het publiek en bouw communities

Hoe groter jouw publiek en hoe breder jouw community, hoe meer voordeel je uit je online marketing haalt. Het is dus belangrijk om voortdurend te blijven bouwen, ontwikkelen en uitbreiden. Een groeiend publiek leidt tot een nog sneller groeiend publiek. Onthoud dit. Een strategie helpt je om je publiek steeds verder uit te breiden en uiteindelijk te bouwen aan communities.

3. Open communicatie met consumenten

Een directe communicatie met de consument, dus jouw doelgroep, is belangrijk. Het gaat steeds meer draaien om het persoonlijke, om direct contact, met volle aandacht voor jouw mogelijke klant. Social media is dé plek om communicatie met de consument aan te gaan, op te bouwen en te versterken. Deel je geschreven blogs voor je SEO ook natuurlijk op social media.

4. Verhoog webverkeer en conversies

Meer verkeer naar je website is altijd welkom. Jij zoekt voortdurend naar manieren om het webverkeer en conversies te verhogen. Sociale kanalen en SEO bieden hier veel verschillende mogelijkheden toe. Ga eens ontdekken welke opties werken voor jou en neem dit mee in een strategisch plan. Een SEO specialist MKB heeft vaak de juiste ervaring om je te helpen met het goed inrichten van de site voor SEO.

5. Genereer meer leads

Je wilt niet zomaar leads, maar hoogwaardige leads. Daar is focus voor nodig. Je wilt niet al je tijd besteden aan het nalopen van leads die je uiteindelijk niets opleveren. Niemand zit te wachten op 1.000 leads waarvan slechts 1 lead zich omvormt tot een betalende klant. Je kunt social media inzetten voor het genereren van kwalitatieve leads. Neem dit mee in je social media strategie.

6. Inspireer productontwikkeling

Productontwikkeling wordt steeds belangrijker, vooral omdat de maatschappij ook gewoon steeds sneller gaat. Het leven is snel en bedrijven moeten zich hierop aanpassen. Het is dan ook goed om te inspireren op productontwikkeling op social media. Daar haal je voordeel én betrokkenheid uit. Kijk wat werkt en wat niet.

7. Genereer meer omzet

Uiteindelijk draait het natuurlijk allemaal om het verhogen van je omzet. Dit kan zeker door gebruik te maken van social media, maar niet als je zomaar uit de losse pols te werk gaat.

Wil jij je omzet flink verhogen door social media voor je te laten spreken, dan heb je echt een social media & SEO strategie nodig die het werk voor jou doet. Heb je hulp nodig bij het opstellen van een effectief, slim social media plan? Wij helpen je graag. Neem gerust contact met ons op en bekijk onze tarieven SEO.