Rotor lager van de Chevrolet Volt is kapot
Na 27.700 kilometer heeft mijn elektrische Chevrolet Volt de eerste grote reparatie ondergaan. Toen ik vorige week naar een LinkedIn training reed viel mij op dat hij tijdens het rijden een apart geluid maakte. Nadat het geluid op de terugreis niet was verdwenen, heb ik gelijk de garage gebeld. Diagnose: de rotor lager was kapot…
Het probleem met de rotor lager
Ik heb het probleem niet gefilmd, maar gelukkig was er iemand anders die dat wel heeft gedaan. Luister goed naar het cirkelzaag geluid op de achtergrond.
Eerste grote reparatie
In augustus 2013 kocht ik, als eerste social media bureau, de Chevrolet Volt en had tot vorige week geen last van storingen. Totdat ik voor een LinkedIn training naar Doorn reed en onderweg een raar geluid hoorde. Het klonk als een cirkelzaag of dynamo. Het geluid werd niet minder toen ik daarna naar Waardenburg reed voor een social media training. Vervolgens ben ik daarna gelijk naar de dealer gereden om mijn rijdende reclamezuil te laten controleren.
Na 3 meter te hebben gereden in het bijzijn van een Chevrolet specialist was het probleem duidelijk. “Twee dagen geleden stond hier een Opel Ampera met exact hetzelfde probleem”, zei hij. De reparatie duurt ongeveer 1,5 dag vertelde hij.
Wat is een rotor lager?
De wat….?? Een rotor lager, ik had er ook nog nooit van gehoord. Als je zoekt op Google dan is er weinig te vinden. Wat ik ervan heb begrepen is dat het tussen de magneet en de spoel zit.
Gelukkig is er Chevrolet Assistance
Aangezien de #Volt pas één jaar oud is valt dit onder de fabrieksgarantie en kreeg ik vanuit de Chevrolet Assistance een vervangende auto. Afgelopen dagen heb ik rondgereden in een Volkswagen Jetta Hybride (kuch). Gelukkig is het een hybride, maar voor de rest is het niet een denderende auto. Doen mij maar een Volt of Tesla Model 3 (2017)!