Pinterest partnerprogramma voor marketeers breidt uit

Pinterest

Pinterest bestaat inmiddels alweer 10 jaar. Het is een hobbelige weg geweest voor dit sociale platform, dat door velen meer als zoekmachine wordt gezien. Langere tijd bleef het echt grote succes van Pinterest uit, maar hier is nu toch echt verandering in gekomen. Het coronavirus heeft hier ook een rol in gespeeld. Meer mensen hebben langere tijd thuis gezeten en zijn actief aan de slag gegaan met Pinterest. We mogen wel zeggen dat Pinterest echt is ‘ontdekt’ door velen. Dit is Pinterest zelf natuurlijk ook opgevallen. Het platform breidt nu het partnerprogramma uit om meer merken te helpen bij het maximaliseren van hun pin-inspanningen.

Winkelactiviteit op Pinterest neemt toe tijdens lockdowns

We noemden het net al even. Het coronavirus heeft zeker een rol gespeeld in het toenemende succes van Pinterest. Te midden van de COVID-19 lockdowns neemt de winkelactiviteit op Pinterest toe. Dit heeft geleid tot het besluit om het Pinterest partnerprogramma uit te breiden met een reeks nieuwe toevoegingen om merken te helpen met hun on-platform advertenties, e-commerce, creatieve elementen en meer.

De aankondiging van Pinterest

Pinterest heeft de uitbreidingen zelf aangekondigd en uitleg gegeven aan de nieuwe mogelijkheden. “Pinterest partners helpen het gemakkelijker te maken om van elk item in je catalogus pinnen te maken, te meten hoe goed je het doet, of om mensen te helpen producten te kopen. Ze kunnen creatief bouwen en berichten automatiseren. Elke partner brengt ook ervaring mee, vaardigheden en een bewezen staat van dienst. Dit kunnen wij garanderen, omdat wij alle Pinterest partners goed hebben doorgelicht.”

Van Marketing Partners naar Pinterest Partners

Vorig jaar veranderde Pinterest de naam van het partnerprogramma van ‘Marketing Partners’ in ‘Pinterest Partners’ om de uitgebreide reikwijdte van wat deze partnermerken nu bieden beter weer te geven. Aanvankelijk gaf Pinterest prioriteit aan e-commerce facilitators om meer bedrijven te helpen hun Pinterest-profielen om te zetten in virtuele winkels, maar nu voegt het ook meer creatieve en advertentiepartners toe om te helpen met alle aspecten van het creëren van een effectieve Pinterest-aanwezigheid.

Pinterest wordt steeds populairder

Het heeft even mogen duren, maar Pinterest ziet het succes nu echt hard groeien. Het netwerk merkt op dat het winkelen op Pinterest de laatste jaren is gestegen met 44 procent per jaar gemiddeld, terwijl de COVID-19 lockdowns nu hebben gezorgd voor een extra stimulans. Veel fysieke winkels sloten de deuren en Pinterest wierp zich direct op als hét alternatief. Dit heeft gewerkt en het assortiment ‘shoppable pins’ neemt sterk toe. Pinterest wil dé bestemming worden voor gepersonaliseerd winkelen, met een breed scala aan ambachtelijke en handgemaakte producten, die naast meer bekende merken in de zoekresultaten verschijnen.

Nú is de tijd voor Pinterest

Pinterest heeft al jarenlang een mooi ledenaantal, maar bleef toch sterk achter bij andere sociale kanalen. Dit zorgde ervoor dat ondernemers Pinterest een beetje links lieten liggen. Andere ondernemers bleven twijfelen, en sommigen doen dit nog steeds. Als je Pinterest wilt gaan inzetten voor je bedrijf, dan is nú echt het moment om in te stappen. Weet je niet goed hoe je moet beginnen? Volg dan een Pinterest training bij ons!