Overtuig je doelgroep met sterke webinars

Videocontent is er tegenwoordig in alle soorten en maten. Niet elke soort videocontent is relevant voor elk bedrijf. Het is daarom voor bedrijven belangrijk om weloverwogen keuzes te maken. Wat werkt wel en wat werkt niet? Het is goed om een experimentele fase in te richten, zodat je ontdekt wat voor jouw doelgroep interessant is. Op deze manier kun je blijven ontwikkelen en weet je steeds beter in te spelen op wat jouw doelgroep van jou verwacht als het om videocontent gaat. Vergeet hierbij zeker de webinar niet, want deze blijkt heel belangrijk in het succes van veel bedrijven.

Waarom zijn webinars zo belangrijk?

Webinars kunnen een krachtig hulpmiddel zijn in elke fase van de klantreis. Ze kunnen helpen om bekendheid rond je merk en bedrijf op te bouwen, die relaties te koesteren en om te zetten in verkoop. In deze tijd is het voor bedrijven heel belangrijk om zich een persoonlijkheid, een karakter of een gezicht aan te meten. Net hoe je het zien wilt. Het gaat erom dat je laat zien wíe jouw bedrijf is, in plaats van wát jouw bedrijf is.

Hier zijn webinars uitstekend voor geschikt. Een ander groot voordeel van webinars is de gecontroleerde omgeving die ze bieden. Je kunt rechtstreeks tot je publiek spreken, weten wie er luistert, rechtstreeks communiceren en vragen van het publiek beantwoorden. Dit zorgt direct voor een versterking van de band en een verhoging van het vertrouwen en de geloofwaardigheid.

Webinars zijn belangrijk bij aankoopbeslissingen

Je kunt webinars inzetten voor de meest uiteenlopende doeleinden. Je kunt ze inzetten om meer naamsbekendheid en merkbekendheid op te bouwen. Zet ze in om een vertrouwensband op te bouwen met je publiek of om je imago te versterken. Gebruik webinars om jezelf neer te zetten als dé expert of om meer geloofwaardigheid te vergaren. Uiteindelijk gaat het erom dat jij de juiste doelen stelt aan je webinars. Een interessant doel om niet te vergeten is het stimuleren tot het doen van een aankoop. Maar liefst 78 procent van de kopers zegt dat webinars hen hebben geholpen bij het nemen van B2B-aankoopbeslissingen.

Je kunt webinars veelzijdig gebruiken

Er zijn nog te weinig bedrijven die met webinars aan de slag gaan. De reden hiervoor ligt vaak in de tijdsinvestering. Het voorbereiden van een webinar kost tijd. Daar ontkom je niet aan. Wel moet je je bedenken dat je webinars op meerdere manieren kunt gebruiken en kunt hergebruiken. Je kunt er een blogpost, een leadmagneet of een verscheidenheid aan online middelen van maken.

Als je eenmaal een reeks webinars hebt opgebouwd, kun je ze toevoegen aan een bestemmingspagina, waardoor een leercentrum ontstaat waar je publiek naar kan blijven terugkeren. Zo zie je dat het de investering in tijd zeker waard is. Je verkrijgt er veel videocontent uit voor meerdere doeleinden én je blijft goed actief in de wereld van video.

Focus op verschillende soorten video

Voor bedrijven wordt het met de dag belangrijker om op video te gaan focussen. Maak een plan en neem hierin meerdere soorten videocontent op, zodat je goed af kunt wisselen. Variatie is belangrijk als je de aandacht van je doelgroep vast wilt blijven houden. Vind je het lastig om effectieve en doeltreffende videocontent te maken? Dan helpen wij je hier natuurlijk graag bij. Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op.