Nederland zeer actief op social media in Europa

Eind 2012 was meer dan twee derde van de Nederlandse bevolking actief op een social medium. Facebook, Twitter, LinkedIn, 65% van de Nederlanders heeft op een of meerdere van deze platforms een profiel waarop hij of zij actief is. Vergeleken met de andere landen in Europa staan we met dit percentage aan kop.

Social media in Europa

Nederland loopt op de meeste landen vooruit op het gebied van social media. Alleen IJsland kan met Nederland meedoen, ook daar post 65% van de bevolking wel eens iets op Facebook, Twitter of LinkedIn. De bevolking van Roemenië  (22%), Tsjechië (25%) en Italië (29%) staan onderaan de ranglijst en zitten dus zeer weinig op social media. Ook vergeleken met grote landen zoals Duitsland en Frankrijk steekt Nederland erbovenuit, daar zit maar rond een derde van de bevolking bij een social medium.

 Rang Land % 
 1 Nederland  65
 2 IJsland  65
 3 Noorwegen  58
 4 Verenigd Koninkrijk  57
 5 Zweden  54
 6 Luxemburg  50
 7 België  49
 8 Finland  49
 9 Denemarken  48
 10 Litouwen  48
 11 Slowakije  47
 12 Ierland  46
 13 Portugal  45
 14 Slovenië  45
 15 Estland  44
 16 Spanje  43
 17 Hongarije  43
 18 Malta  43
 19 Polen  42
 20 Cyprus  37
 21 Letland  37
 22 Oostenrijk  37
 23 Kroatië  35
 24 Duitsland  34
 25 Frankrijk  33
 26 Griekenland  32
 27 Bulgarije  30
 28 Italië  29
 29 Tsjechië  25
 30 Roemenië  22

Nederland bereiken via social media

Er valt dus, zeker in Nederland, een groot deel van de bevolking gemakkelijk te bereiken via social media. Wil je hier met je bedrijf gebruik van maken? Besteed dan je social media uit of volg een training in Facebook, LinkedIn en/of  Twitter.