De meestgestelde vragen over content marketing

Content marketing is nu belangrijker dan ooit tevoren. Veel bedrijven houden zich er gelukkig al goed mee bezig, maar er zijn ook zeker ondernemingen die nog wat achterblijven. Dit heeft lang niet altijd te maken met onwil. Een aardig deel van deze bedrijven wil wel met content marketing aan de slag, maar weet gewoon niet goed hoe zij moeten beginnen. Er zijn dan ook nog aardig wat onduidelijkheden.

Dit zijn de meest gestelde vragen

Zeker bedrijven die nog niet actief zijn met content marketing zitten met veel vragen. Wij hebben deze vragen eens onder de loep genomen en geven natuurlijk ook antwoord op deze vragen.

1. Wat voor inhoud moet ik produceren?

Het is belangrijk om te kiezen voor onderwerpen die optimaal bij je business horen en waar je ook goed in thuis bent. Zaken waar jij in gespecialiseerd bent zijn zaken om aan te spreken. Je weet er namelijk alles van en je kunt makkelijk al je kennis delen. Hiermee zorg je direct voor waardevolle content waar je echt voordeel uit haalt. Kies maximaal drie onderwerpen waar jij je op wilt gaan focussen, zodat je je echt als expert neer kunt gaan zetten.

2. Wat vinden mijn (potentiële) klanten leuk/interessant?

Denk goed waarvoor klanten bij jou komen. Wat willen bestaande klanten van jou? Bied je bijvoorbeeld een product dat goed aanslaat of een dienst waarmee iemand echt geholpen is? Dan is dit jouw kracht. Je best verkopende product of dienst is precies wat jouw ideale klant leuk / interessant vindt. Uiteindelijk is dit waarvoor mensen naar jou komen, nietwaar? Jij weet als geen ander wie jouw doelgroep is en met welk product of welke dienst je deze doelgroep het best aanspreekt.

3. Hoe onderzoek ik mijn publiek?

Er zijn meerdere manieren om je publiek te onderzoeken. Een heel eenvoudige manier is om social media posts in te zetten om te ontdekken wat wel en niet gewaardeerd wordt, wat wel succes oplevert en wat niet. Plaats verschillende posts en analyseer de prestaties van deze posts. Ontdek direct waarom bepaalde posts niet goed scoren, en waarom andere posts juist wel goed scoren. Zo krijg je een goed gevoel van wat je publiek van jou verwacht.

4. Hoe moet ik mijn inhoud promoten?

Je kunt je inhoud heel eenvoudig via social media promoten. Heb je een blog geschreven of een video geüploade? Neem de link naar de inhoud en plaats deze link op Instagram, LinkedIn, Twitter en bijvoorbeeld Facebook. Dit zijn natuurlijk slechts mogelijkheden. Je kunt je inhoud ook goed promoten door er aandacht aan te besteden in je nieuwsbrief.

5. Hoe kan ik mijn inhoud hergebruiken?

Inhoud wordt om den duur minder effectief. Dit betekent zeker niet dat de inhoud direct helemaal waardeloos is. Je kunt blogs bijvoorbeeld uitstekend nieuw leven inblazen, bijvoorbeeld door ze nog eens te delen op social media, door een follow-up te schrijven of ze nog eens te verwerken in je digitale nieuwsbrief. Schrijf oudere inhoud zeker niet af, want je kunt er nog je voordeel mee doen. Het gaat erom hoe je ermee omgaat.

Aan de slag met content marketing

Content marketing is heel belangrijk voor bedrijven, voor álle bedrijven. Als jij er nog altijd geen aandacht aan besteedt, dan kost dit je gegarandeerd klanten en verkopen. Zonde, want uiteindelijk willen we allemaal succes. Wil jij aan de slag met content marketing, maar weet je niet goed hoe? Wij helpen je graag verder. Neem gerust eens vrijblijvend contact met ons op.