Meer impact op social media? Volg deze tips!

Ieder bedrijf wil een grote impact bereiken middels social media, maar het lukt niet ieder bedrijf. Dit kan aan meerdere factoren liggen. Wat vooral belangrijk is, is om te weten dat ieder bedrijf wél een grote impact op social media kan realiseren. Soms is er slechts een kleine aanpassing in je aanpak nodig, bijvoorbeeld.

Het belangrijkst is om je strategie met regelmaat te herzien en aan te passen naar het hier en nu. Een social media update training kan daarbij zeker nieuwe inzichten opleveren. Zo kun je ook gaan leren hoe het AI (Artificial Intelligence) kunt inzetten voor je marketing.

Zo krijg jij meer impact op social media

Natuurlijk zijn er een aantal dingen die je kunt doen om je impact op social media direct te versterken. Wij geven je graag een aantal handige tips.

1. Je doelen vaststellen

De eerste belangrijke stap is het met regelmaat opnieuw vaststellen van je doelen op social media. Door dit te doen weet je direct hoe jij jouw focus moet verschuiven om je doelen daadwerkelijk te bereiken. Je kunt je hele strategie omvormen naar wat je wilt bereiken. Als jij optimale impact wilt bereiken, dan moet je weten waar je naartoe wilt. Start dus altijd met het definiëren van je doelen en herhaal dit proces met regelmaat.

2. Experimenteer met impact

Houd eens een tijdje alles in de gaten. Ontdek welke posts goed voor je werken en welke misschien wat minder interessant blijken te zijn. Experimenteer met inhoud en experimenteer met tijden waarop je post. De ene doelgroep is vooral in de ochtend actief en de andere doelgroep is vooral in de avond aanwezig op social media. Neem alle factoren eens onder de loep, experimenteer en ontdek wat het best voor jou werkt.

3. Kijk eens bij een sterke concurrent

Je weet waarschijnlijk wel welke concurrenten van jou een grote impact hebben op social media. Zij hebben dus inmiddels ontdekt hoe zij die impact bereiken. Neem eens een kijkje en ontdek wat zij anders doen dan jij. Daarin kun je de sleutel tot succes vinden. Natuurlijk is het in geen geval de bedoeling om iets van je concurrent te kopiëren, maar je mag je best laten inspireren.

4. Test meerdere platforms

Er zijn veel social media kanalen die je aan kunt spreken. Als jij vooral focust op Instagram en je doelgroep is vooral actief op Facebook, dan bereik je nooit de gewenste impact. Test dus eens meerdere sociale kanalen uit om te zien waar jij de beste resultaten bereikt. Natuurlijk heb je een idee van waar jouw doelgroep het best bereikt wordt, maar door de wisselingen op social media kunnen de zaken altijd veranderen.

5. Creëer een buyer persona

Jouw buyer persona is jouw ideale klant. Stel eens een profiel op van wie jouw ideale klant is. Hoe oud is jouw ideale klant? Woont deze wellicht in een bepaalde regio of bekleedt deze misschien een specifieke functie? Probeer een zo gedetailleerd mogelijk profiel van jouw ideale klant te ontwikkelen. Dit helpt je om je posts veel gerichter te creëren, waardoor je posts direct meer impact hebben.

Zorg voor voldoende afwisselende posts

Wat ook belangrijk is, is dat je een manier vindt om iedereen binnen je doelgroep aan te spreken. Wat de ene persoon interessant vindt, vindt de ander maar saai. Door te zorgen voor voldoende verschillende soorten posts, en veel af te wisselen, kun je iedereen bereiken.

Heb je inspiratie nodig voor veel verschillende posts? Gebruik dan ons boek 101 posts voor op social media. Dan zit je nooit meer zonder inspiratie! Of meld je aan voor een van onze trainingen!