4x Manieren om je merk sneller op te bouwen

Een merk snel opbouwen? Onmogelijk! Het lukt je gegarandeerd niet binnen een dag. Ontmoedigend? Helemaal niet! Het is gewoon belangrijk om je altijd te blijven realiseren dat succes op social media, ook voor het opbouwen van een merk, tijd kost. Wanneer je van deze basisgedachte afstapt, dan raak je pas ontmoedigd. Wij willen je natuurlijk vooral aanmoedigen. Daarom hebben we een aantal handige tips voor je uit de kast gehaald.

Gebruik deze tips voor een snellere opbouw van je merk

Je kunt een merk niet razendsnel opbouwen, zeker niet als je wilt profiteren van lange termijn succes. Er zijn manieren om te boosten, maar als het succes al snel weer wegvalt heb je het eigenlijk allemaal voor niks gedaan. Hoe kun je nu sneller een merk opbouwen en het succes behouden? Daarvoor delen wij graag 4 handige manieren met je.

1. Maak micro-inhoud van lange content

Produceer inhoud in lange vorm met behulp van video, podcasting of bloggen en plaats deze op de juiste kanalen. Verdeel vervolgens de lange inhoud in micro-inhoud en verdeel die micro-inhoud over de juiste kanalen. Werk één keer hard en verspreid je inhoud vervolgens in hapklare stukjes die terugleiden naar de lange inhoud. Zo kun je uit een enkel blog van 1.000 woorden misschien wel 10 of meer stukjes micro-inhoud halen die je kunt toepassen. Bijkomend voordeel is dat je ook niet snel zonder inspiratie komt te zitten, waardoor je mogelijk stil zou kunnen vallen.

2. Onderzoek relevante info voor content generatie

Een kleine maar groeiende trend in social media is inhoud die wordt aangedreven door openbare gegevensbronnen. De ruimte voor content gedreven door entertainment of opinie is erg druk. Als zodanig kan het voor een merk moeilijk zijn om op te vallen. Merken kunnen zich losmaken van al die ruis door openbare data te onderzoeken die bij hun product passen. Deze op wetenschap gebaseerde benadering kan unieke kansen creëren.

3. Laat Facebook advertenties voor je spreken

Facebook advertenties bieden het grootste totale bereik. Met dit platform kunnen merken echt al hun doelgroepen bereiken. Het biedt ook inzichten waarmee je conversies kunt bijhouden, waardoor je ook maximale kansen hebt om te blijven leren over wat wel en niet voor jouw bedrijf werkt. Dit betekent dat je steeds verder kunt optimaliseren en er ook steeds meer voordeel uit weet te halen.

4. Speel in op de beste social media trends

Bedrijven die hun merk opbouwen, moeten zich op hun eigen manier concentreren op het creëren van trending content. Neem bestaande trends en maak ze van jezelf. Hoewel het misschien niet de inhoud is die je wilt posten over een bepaald onderwerp, je kunt de trends altijd in je voordeel gebruiken door ze te manipuleren om je op je berichten te concentreren. Door op een trend in te spelen, kunnen bedrijven sneller viraal gaan en een merk laten groeien.

Aan de slag met content marketing

In de basis komt het allemaal neer op een juiste aanpak en verspreiding van content. Het is dan ook van groot belang om je te focussen op content marketing en alles wat daarbij hoort. Ben je niet (meer) helemaal up to date? Dan kun je bij ons een content marketing training volgen. Zo weet jij precies hoe jij op succesvolle wijze je merk opbouwt met de juiste, effectieve content op social media.