Linkedin media; hoe zit het nou precies?

Er is veel media te vinden op LinkedIn, en dat is natuurlijk logisch. LinkedIn is natuurlijk dé social media site voor professionals, en zonder media ben je nergens.

Drie soorten media

Als we de media van LinkedIn gaan verdelen, dan zien we dat er drie hoofdgroepen zijn. We hebben het dan over paid media, owned paid en earned media. Bij veel mensen springen er nu direct vraagtekens in het hoofd, want wat is nu precies het verschil? Wij leggen het je uit!

Paid media

Paid media is betaalde media. Zo makkelijk kan het zijn. Wanneer we het hebben over paid media, dan hebben we het over advertentiemogelijkheden van LinkedIn waarvoor moet worden betaald.

Owned media

Owned media heeft betrekking op meerdere zaken, maar het heeft niets met geld te maken. Je hébt het. We hebben het dan over het opbouwen van een eigen LinkedIn community, over de LinkedIn business page waarde die is gecreëerd en over de kracht die uitgaat van de statusupdates. Je kan dus ook eigenlijk niet starten met owned media, want je moet deze zaken eerst realiseren op LinkedIn.

Earned media

Earned media heeft alles te maken met content. Het gaat erom dat je waarde creëert in de content die je plaatst. De waarde heeft geen betrekking op jou in het bijzonder, want bij earned media gaat het om de waarde die klanten uit je content halen. Met earned media kan je klanten hechten aan je onderneming en eventueel aan je merk.

Alle media is belangrijk

Het is natuurlijk goed om je aandacht te vestigen op alle mediavormen. Als ondernemer wil je immers het beste uit LinkedIn halen, want daar is het voor. Wij helpen je graag om écht het maximale te halen uit je LinkedIn business page. Dit doen wij door middel van onze LinkedIn trainingen en workshops. Je bent van harte welkom.