Is Twitter om te schrijven of om te lezen?

Twitter blijft natuurlijk een geval apart in de wereld van social media. Zoals Instagram om foto’s draait, draait Twitter toch nog steeds vooral om woorden. Hele woorden zien we steeds minder, want we worden steeds handiger in het gebruik van afkortingen om langere teksten te kunnen plaatsen binnen het maximum aantal woorden.

Veel mensen lezen Twitter

Uit onderzoek is gebleken dat er op Twitter heel veel mensen aanwezig zijn die de tweets lezen alsof het de krant is. Dit is aan de ene kant heel goed nieuws, want het betekent dat Twitter wordt gezien als hét sociale netwerk waar je het laatste nieuws het best kan vinden. Aan de andere kant is het zo dat Twitter hierdoor wel heel veel gebruikers heeft die zelf helemaal nooit iets tweeten.

44 procent is niet actief

Wanneer we kijken naar alle accounts op Twitter, dan zien we hier veel positieve zaken. Zo zien we dat Twitter op het moment maar liefst 140 miljoen gebruikers heeft die dagelijks aanwezig en actief zijn. Daarnaast zien we ook dat er iedere maand maar liefst 300 miljoen gebruikers een bezoekje brengen aan Twitter. Aan de andere kant wordt er ook een heel interessant percentage gegeven over de inactieve accounts. Van alle gebruikers heeft 44 procent nog nooit een tweet de wereld in gestuurd. Nog nooit! Zelfs nog geen ‘hallo’. Toch worden deze accounts wel gebruikt om in te loggen.

Dit zijn de echte lezers!

Het komt erop neer dan een vrij groot deel van de Twitter gebruikers alleen online komt om mee te lezen. Dit is zeker ook een interessant iets voor ondernemers die actief zijn op Twitter, want het bewijst nog maar eens dat je je niet alleen inzet voor de gebruikers die je ook daadwerkelijk ziet.

Hoe richt je je op alle lezers?

Het is niet makkelijk om alle lezers te bereiken op Twitter. Wel kan je er als ondernemer alles aan doen om zo veel mogelijk gebruikers te bereiken met jouw tweets. Hoe? Ontdek het tijdens één van onze Twitter trainingen!