Instagram gaat ook met leadadvertenties werken

Leadadvertenties kennen we al een tijdje op social media. Facebook lanceerde deze advertenties anderhalf jaar geleden al. Vrijwel alle successen op Facebook worden vroeg of later overgenomen door Instagram, dus sinds eind januari 2017 zijn er ook leadadvertenties op Instagram te vinden.

Wat zijn leadadvertenties precies?

Leadadvertenties kunnen worden ingezet om de personen die op de advertentie klikken te stimuleren om bedrijfsinformatie of een offerte op te vragen, om een terugbelverzoek in te dienen of bijvoorbeeld een nieuwsbrief te ontvangen in de toekomst. Wanneer men de leadadvertentie aanklikken, dan wordt er een nieuw formulier geopend waarop zij de gegevens in of aan kunnen vullen om het formulier te verzenden aan het bedrijf dat de leadadvertentie heeft geplaatst. Veel bedrijven gebruiken leadadvertenties om e-mailadressen van prospects te verzamelen.

Je leadadvertentie via Facebook maken

Het is nu mogelijk om een leadadvertentie op Facebook aan te maken en deze vervolgens te plaatsen op Instagram. Zo blijven Facebook en Instagram verbonden. Om dit te kunnen doen is het nodig om te kiezen voor een automatische plaatsing. Het werkt eenvoudig en bedrijven kunnen er zeker hun voordeel mee doen zonder dat er veel extra tijd aan besteed moet worden.

Vergroot je kansen op effectieve leadgeneratie

Een groot voordeel, zoals je misschien wel weet als je al gebruik maakt van leadadvertenties op Facebook, is wel dat de ads aan de gebruikersprofielen zijn gekoppeld. Dit betekent dat het sociale netwerk zelf in staat is om veel van de gevraagde gegevens vooraf voor de gebruiker in te vullen, waardoor deze niet veel meer hoeft te doen. Zelfs het e-mailadres, waar de grootste interesse van de bedrijven naar uit gaat, wordt al vooraf ingevuld. Daarnaast is het zo dat het hele proces nu plaatsvindt op het sociale netwerk zelf in plaats van op een landingspagina en ook dit zorgt voor een toename van kansen op effectieve leadgeneratie.

Zet je social media slim in!

Bedrijven kunnen niet meer zonder social media, maar met een account alleen ben je er nog niet. Wil jij optimaal gebruik maken van social media, zoals bijvoorbeeld ook van de nieuwe leadadvertenties op Instagram? Denk dan eens na over een social media training. Het is je zeker aan te raden!