Hoe gebruik je rich pins op Pinterest?
We zijn allemaal natuurlijk zo onderhand wel bekend met de reguliere pin, maar over de rich pin is nog wel wat onduidelijkheid. Wat is het nu precies, en waarom kan niet iedereen een rich pin maken?
Rich pins zijn rijk aan informatie
Zo simpel kan het zijn! Een rich pin is een pin die meer informatie laat zien over wat er nu precies op de pin te zien is. Je plaatst wel eens een pin waarvan je denkt: ‘Weet men nu wel precies wat dit is?’ Juist voor dit soort pins kan je de optie voor rich pins gebruiken.
6 Soorten rich pins
Er zijn in totaal 6 verschillende soorten rich pins, namelijk Locaties, Apps, Films, Recepten, Artikelen en Producten. Het is goed om de juiste rich pin te gebruiken, omdat deze pin ervoor zorgt dat de juiste informatie wordt weergegeven. De rich pin voor Recepten geeft bijvoorbeeld een ingrediëntenlijstje aan en een rich pin voor Producten kan aangeven wie het product levert en tegen welke prijs.
Voor mensen met een eigen URL
De optie rich pins is alleen te gebruiken door leden van Pinterest die ook een eigen URL hebben. Als je geen website hebt, dan kan je geen gebruik maken van rich pins. Dit lijkt oneerlijk, en in zekere zin is het dan misschien ook wel, maar de achterliggende gedachte verklaart het dan weer wel. Het is namelijk zo dat de content die je op je eigen website opslaat omgezet kan worden in een rich pin. Dit kan wanneer je aan je webpagina’s metadata toevoegt en rich pins ingeschakeld hebt staan.
Pinterest beter leren kennen
Pinterest wordt steeds meer een sociale netwerksite waar ook ondernemers goed zaken kunnen doen. Er zijn meer mogelijkheden om in te zetten voor dit succes, naast de praktische rich pins. Onze Pinterest training brengt je weer helemaal up to date!