Contentcreatie geeft ook crypto bedrijven meer zichtbaar!

Steeds meer nieuwe bedrijven gaan zich bezighouden met crypto, blockchain of activiteiten verbonden aan deze technologie. Dit is gezien de huidige ontwikkelingen van de crypto markt een enorme kans. Je kunt hiervan optimaal profiteren indien je het goed aanpakt. Maar welke stappen op het gebied van online marketing dien je als ondernemer hierbij te nemen?

Waardoor wordt jouw nieuwe bedrijf of platform via de online weg juist gepositioneerd waardoor je bovenaan de concurrentie uitsteekt? De markt groeit immers zo snel en daarbij wordt de concurrentie steeds moordender. In deze handleiding geven wij je een aantal handige tips die je direct kunt toepassen. Pas ze toe en vergroot direct je online zichtbaar en krijg leads dankzij de juiste online communicatie via contentcreatie.

Wat houdt cryptomarketing precies in?

Voordat we de diepte in gaan duiken met content creatie is het handig de basis te gaan bespreken, ofwel wat cryptomarketing precies inhoudt. Het zijn namelijk de stappen die jij als marketeer of een extern marketingbureau onderneemt bij het online bekend maken van jouw onderneming. Het doel daarbij is meer online verkeer naar de website van het bedrijf te trekken. Door middel van de juiste informatie en essentiële content (media) te presenteren, wordt de potentiële klant verleid tot het doen van een aankopen bij / via jouw cryptobedrijf of het volgen van jouw passie.

Online content = optimale zichtbaarheid

Het maken van online content is niet nieuws. Veel andere starters of reeds actieve bedrijven produceren op grote schaal al content. Dit is een zeer effectieve effectieve manier zien om hun crypto-ideeën en diensten aan de man te brengen. Aan jou de taak om dit te overtreffen. Ga jij je focussen in je marketing op de grote coins of ga je diep in op nieuwe projecten en kleine alt-coins? De markt voor crypto is zo immens groot genoeg om iedere dag nieuwe content te maken.

“Maak voordat je begint met creëren altijd een content strategie” 

Je hebt natuurlijk de meest bekende crypto Bitcoin en Ethereum, maar ook minder grote en bekende cryptos zoals dogecoin. Mensen weten jouw pas te vinden indien jij de juiste waardevolle content weet te presenteren. Dit kan via blogs, video’s en natuurlijk via social media. Het maken van unieke content heeft veel minder risico’s om zichtbaarheid te verliezen vergeleken bij ads (PPC), waarbij je overgeleverd bent aan het advertentieplatform Adwords.

Voorbeelden van contentcreatie voor cryptobedrijven

Eigenlijk zou ieder bedrijf veel tijd en geld moeten investeren in het maken van content. Door content te maken claim je autoriteit in de markt. Hierbij nog enkele voordelen van content creatie voor bedrijven in de crypto markt.

– Contentmarketing genereert meer verkeer

De voorsprong vanuit het organisch zoeken (SEO) is veel hoger dan van PPC (pay per click) in cryptomarketing. De juiste content die van hoge kwaliteit is, genereert veel bezoekers en hogere leads dan PPC.

– Contentmarketing is goedkoper

Natuurlijk vraagt iedere vorm van marketing om een investering. Maar besef wel dat er bij content creatie maar eenmaal een uitgave gedaan hoeft te worden, namelijk voor de creatie van de content. Bij Adwords blijf je betalen voor je online zichtbaarheid aangezien je betaald voor iedere klik op jouw link. Om zichtbaar te worden op het gebied van crypto dien je vele verschillende coins of onderwerpen te promoten, oftewel een breed gebied bestrijken, wat in het geval van contentcreatie eenvoudiger en goedkoper te realiseren valt.

– Contentmarketing blijft langer zichtbaar en relevant

Indien je voor langere tijd zichtbaar wilt blijven op zoekwoorden als gnosis coin dien je content marketing toe te passen. Het gaat hierbij niet zozeer over de hoeveelheid content die je maakt, maar juist de kwaliteit.

Bij Adwords dient jouw advertentie na verloop van tijd verwijderd te worden aangezien je wilt stoppen met betalen of indien het verloopt.

– Betere conversie

Contentmarketing heeft op zijn minst vijf keer de conversieratio vergeleken met PPC. Natuurlijk is PPC voor de korte termijn een winst, maar de vraag is en blijft hierbij of het de investering waard is… Zeker gezien de volatiliteit van crypto en de daarmee veranderende interesse van jouw crypto doelgroep is het handig flexibel te kunnen blijven richting jouw klant.

Veel succes met het toepassen van content marketing voor de start van jouw bedrijf. Mocht je hier hulp bij nodig hebben, dan kun je altijd contact met ons opnemen.