Blogs en vlogs: 7 nieuwe ideeën om te gebruiken

Het maken van blogs en vlogs is voor veel bedrijven al niet meer vreemd. Er zijn meer bedrijven die bloggen dan dat er bedrijven zijn die vloggen, maar de video wint steeds meer terrein. Dit is positief, want zowel blogs als vlogs zorgen voor meer succes. Dat heb je nodig voor je bedrijf. Wel is het belangrijk dat het een voortdurend proces is en daar heb je inspiratie voor nodig.

Gebruik deze leuke ideeën voor blogs en vlogs

Het is belangrijk om op regelmatige basis te blijven publiceren. Raakt je inspiratie een beetje op? Dan zijn wij er natuurlijk om je weer even op weg te helpen. Hieronder vindt je 7 leuke ideeën die te gebruiken zijn voor blogs en / of vlogs.

1. Branche-evenementen

Bespreek hoogtepunten en deel inzichten van recente branche-evenementen die je hebt bijgewoond. Het is een geweldige kans om klanten een kijkje achter de schermen te geven bij je bedrijf en branche, terwijl je jouw feedback geeft over wat je hebt geleerd.

2. Wekelijkse webinars

Maak wekelijkse webinars met betrekking tot vragen op jouw blog of Facebook-pagina. In de meeste gevallen lokken webinars nieuwe vragen uit waar jij voor je volgende webinar weer mee aan de slag kunt. Zo zorgen je kijkers met hun vragen steeds voor de nodige inspiratie voor een volgende webinar.

3. Hergebruik eerdere content

Laat je eerdere content herleven door video’s, artikelen en trainingen opnieuw te plaatsen op Facebook, Twitter en LinkedIn. Je kunt oudere blogs prima nieuw leven inblazen door ze up to date te maken en ze opnieuw onder de aandacht te brengen. Blogs van jaren geleden kunnen nog steeds heel interessant zijn.

4. Evenement waarde

Leg uit wat een actueel evenement of onderwerp betekent voor jouw publiek door een uniek perspectief te bieden. Je kunt ook achter de ‘wie, wat, waarom en hoe’ van een specifiek onderwerp details schetsen, inclusief de impact die het op de markt zal hebben, of zou kunnen hebben.

5. Bespreek mythes

Neem gemeenschappelijke mythes en bied feiten aan rond die vaak onbegrepen onderwerpen. Natuurlijk, dit kost je wat tijd om de nodige onderzoeken te verrichten, maar het gaat je ook heel veel opleveren. Veel mensen zijn nieuwsgierig naar mythes en willen antwoorden hebben. Je krijgt zeker veel aandacht als jij in staat bent om een aantal antwoorden te geven.

6. Promotie

Promoot bedrijfsnieuws, inclusief veranderingen, evenementen, updates, promoties, nieuwe aanwervingen en andere zaken. Dit zorgt ervoor dat de community zich verbonden voelt met het merk en die verbondenheid gaat je zeker helpen om grotere successen te bereiken.

7. Deel zo veel mogelijk beeldmateriaal

Deel afbeeldingen en video’s zo vaak mogelijk. Als er een evenement of conferentie is waaraan je deelneemt, plaats je de foto’s of video’s op je sociale sites en schrijf je er een blog over. Je wilt dat je publiek geïnteresseerd raakt en zich bezighoudt met wie je bent en wat het belangrijkst voor je is. Door beeldmateriaal te gebruiken kun je echt een persoonlijkere band opbouwen met jouw publiek.

Blogs en vlogs uitbesteden

Weet je het echt even niet meer, maar wil je wel vasthouden aan de regelmaat van publiceren? Regelmaat is inderdaad heel belangrijk, maar als de inspiratie weg is valt het niet mee om toch iets waardevols neer te zetten. Je kunt je blogs uitbesteden, tijdelijk of permanent. Ditzelfde geldt voor zakelijke vlogs. Zo kun jij je weer focussen op je core business en heb je nergens meer omkijken naar.