Zo verbeter je de conversie van Facebook ads

Facebook advertenties kunnen je veel opleveren, maar dit hoeft niet. Als de Facebook ads je nu niet veel opleveren, betekent dit dan dat Facebook advertenties gewoonweg niet werken? Nee, zeker niet. De advertenties werken, maar dan moeten ze wel optimaal vormgegeven zijn. Je moet veel aandacht aan je ads besteden als je er een goede conversie aan over wilt houden.

Zo kun jij de conversie van Facebook ads verbeteren

Wil jij de advertentieconversie verbeteren van je Facebook advertenties? Dan zijn er een aantal eenvoudige zaken waar je rekening mee kunt houden. Hieronder vind je 5 praktische tips die je verder helpen.

1. Definieer je conversiegebeurtenis

Het is altijd belangrijk om eerst te weten wat je verwacht van je doelgroep. Welke actie wil jij dat zij ondernemen na het zien van jouw advertentie? Wil je dat zij iets kopen, wil je dat zij inhoud bekijken of misschien inschrijven op een nieuwsbrief? Voordat je iemand probeert te converteren is het belangrijk om dit eerst helder te maken. Maak voor elk doel een afzonderlijke advertentie en verwacht niet dat je direct je conversiedoelen bereikt met een enkele advertentie. Je optimaliseert door steeds aan te passen.

2. Goede bestemmingspagina

Onthoud altijd dat je advertentie zo effectief en zo goed is als de bestemmingspagina waar deze de mensen naartoe brengt. Als jij je bestemmingspagina niet op orde hebt, dan zal je advertentie je niet veel opleveren. Dit ligt dan niet aan je advertentie, maar aan je bestemmingspagina.

3. Kies voor sterke visuals

Tekstadvertenties gaan het steeds slechter doen. Waarom? Omdat visuals het steeds beter gaan doen. Het is het één of het ander. Om indruk te maken heb je in deze tijd echt sterke en opvallende visuals nodig. Natuurlijk is het belangrijk om uitsluitend gebruik te maken van kwalitatief hoogwaardige visuals.

4. Kort en krachtig

Een teveel aan tekst is niet alleen storend, maar wordt door velen ook als intimiderend ervaren. Dit is iets wat veel bedrijven zich niet beseffen. Ook met het oog hierop is het beter om te kiezen voor een visual met een begeleidende korte tekst. Zorg dat tekst altijd kort en krachtig is. Vermijd vakjargon, maar schrijf in de taal die jouw doelgroep spreekt. Een persoonlijke benadering werkt het best.

5. Vergeet je CTA niet!

We zien regelmatig advertenties voorbij komen op Facebook waarin helemaal niet duidelijk wordt gemaakt wat de vervolgstap zou moeten zijn. Het geeft niet aan watt voor reactie er wordt verwacht. Als je jouw conversiedoel wilt bereiken, dan heeft je Facebook advertentie een directe CTA (Call To Action) nodig. Maak hierbij vooral gebruik van sterke werkwoorden, zoals: ontdekken, verkennen, starten of vinden.

Wil jij ook je conversiedoelen bereiken?

Heb jij het idee dat je niet het maximale uit je Facebook ads haalt of wil jij met Facebook advertenties aan de slag en direct goed focussen op het behalen van je conversiedoelen? Wij helpen je verder. Volg eens een Facebook training en je zult zien dat ook jij je conversiedoelen kunt bereiken.