Besteed de juiste aandacht aan je website

Als je eenmaal een website hebt, en er verandert niets aan je assortiment of dienstverlening, dan hoef je ook niets aan je website te doen. Lekker makkelijk toch? Ja, zeker makkelijk, maar ook zeker af te raden.

Je website voortdurend ontwikkelen

Het is natuurlijk heel makkelijk om eenmalig een website te maken en er vervolgens niet meer naar om te kijken. Dat zou natuurlijk ideaal zijn, zeker omdat je er wel je voordeel uit blijft halen, maar er geen tijd en energie meer in hoeft te steken. Zo werkt het helaas niet, zeker niet met het oog op Google. Google wil namelijk dat je aan je website blijft werken. Doe je dit niet, dan word je hierop afgerekend.

Google wil actieve websites

Google bepaalt of jij hoog in de resultaten komt te staan of niet. Het bedrijf bepaalt dus eigenlijk ook hoeveel bezoekers jij kan aantrekken met je website en indirect heeft Google op deze wijze dus zelfs invloed op je omzet. Nu is het zo dat Google actieve websites meer waardeert dan inactieve websites, ook als deze websites al heel veel content bevatten. Met eenmalig heel veel content publiceren kan je dus wel goede posities in Google behalen, maar je zult deze posities in Google iet behouden als je het verder op zijn beloop laat.

Publiceer niet dubbel

Google houdt wel van actieve websites, maar niet van dubbele content. Het is dus geen optie om gewoon eens per maand een stuk tekst van je eigen website te kopiëren en op een andere webpagina nog eens te plaatsen. Dit gaat je tegenwerken. Kopiëren van een website van een ander is nog sterker af te raden.

Dus? Blogs!

Blogs bieden je de oplossing. Plaats regelmatig leuke, unieke blogs om je website actief te houden met frisse contact. Kijk, dat vindt Google leuk! Dit merk je ook zeker in de Google resultaten. Heb je geen zin, geen tijd of niet het talent om regelmatig een blog te schrijven en te publiceren? Dan kan je het natuurlijk uitbesteden. Het levert je gegarandeerd veel goeds op!