7 redenen om vandaag nog met webcare te starten

Steeds meer ondernemingen zetten webcare in als onderdeel van de service. Het is dan ook zo dat klanten over het algemeen liever alles via internet doen tegenwoordig.

Je kan eigenlijk niet achterblijven

Als onderneming kan je eigenlijk niet achterblijven. Zonder webcare is je service gewoonweg niet compleet. Dit is eigenlijk al een goede reden om te starten met webcare, maar wij geven je nog 7 redenen!

1. Snelle oplossingen bieden

Met webcare kan je vaak sneller een probleem van een klant oplossen. Je kan direct inspelen op vragen die je gesteld worden, zonder andere poespas eromheen.

2. Mensen willen niet meer in de rij staan

Het is duidelijk; wachten hoort niet meer in de tijd van nu als het om service gaat. Klanten willen direct hun probleem aan je kwijt en willen hiervoor niet eerst 10 minuten in de telefonische wachtrij staan.

3. Je klanten zijn ‘Janneke’ zat

Voor veel klanten is de computergestuurde klantenservicemedewerker bijzonder irritant. Ineens verschijnt ‘Janneke’ in beeld met de vraag of ze je kan helpen. Natuurlijk kan zij ook ‘Ilse’ of ‘Marieke’ heten, en in minder gevallen gaat het om een mannelijke ‘medewerker’. Je kan je vraag intypen, maar de zogenaamde medewerker snapt nooit wat er bedoeld wordt en geeft enkel verkeerde antwoorden. Heel vervelend! Klanten kiezen aanzienlijk liever voor de echte medewerker via webcare.

4. Je onderneming beschermen

Helaas is social media vaak ook een uitlaatklep voor klanten met frustraties. Je webcare team kan direct inhaken op vervelende opmerkingen over je onderneming. Wellicht kan de frustratie snel weggenomen worden, voordat je overal negatief naar voren komt.

5. Laten zien dat je er bent

Mensen die snel een reactie van webcare krijgen weten dat je er bent. Wanneer zij direct een goede service verleend krijgen, dan zijn zij ook op de juiste plaats om dit goede nieuws over jouw onderneming te delen!

6. Bellen is uit de tijd

Er zijn nog veel bedrijven die slechts een matige webcare hebben. Klanten kunnen hun probleem voorleggen en vervolgens wordt er gereageerd met ‘bel even naar (nummer), zodat we je verder kunnen helpen’. Dit is geen webcare, en klanten hebben hier een grote hekel aan. Als ze hadden willen bellen, dan hadden ze dit wel direct gedaan.

7. Je engagement versterken

Plaats marketingacties op social media en zet een webcare team in om te reageren op alle reacties die hierop binnenkomen. Zo kan je makkelijk, snel en effectief je engagement versterken.

Ontdek alle trucjes van social media

Webcare is natuurlijk slechts een onderdeel van alle succes die je kan bereiken met, en op, social media. Wil jij alles weten over social media en hoe jij hier het beste uit haalt? Volg dan een social media training!