5 redenen waarom Facebook zo populair blijft

facebook voor bedrijven

Facebook is al jaren de meest populaire social media site. Er wordt jaarlijks veel geïnvesteerd in Facebook en dit werpt zijn vruchten af. Niet alleen weten steeds meer particulieren hun weg te vinden naar het sociale netwerk. Ook steeds meer bedrijven gaan met Facebook aan de slag. Het zal dan ook niet zo snel gebeuren dat Facebook van de eerste plek wordt afgestoten door een ander sociaal netwerk. Maar waarom is Facebook nu eigenlijk zo interessant voor bedrijven?

Waarom blijft Facebook wereldwijd zo geliefd?

Er zijn meerdere redenen te noemen die ervoor zorgen dat Facebook gewoonweg niet krimpt. Wij hebben de 5 belangrijkste redenen voor je uitgezocht die je laten zien waarom Facebook zo interessant blijft, vooral voor bedrijven.

1. Steeds nieuwe mogelijkheden

Facebook richt zich steeds meer op bedrijven. Hierdoor blijft het netwerk innoveren en ontstaan er steeds meer mogelijkheden voor bedrijven om succes te halen uit Facebook. Bedrijven kunnen het sociale netwerk op meerdere manieren, betaald en onbetaald, inzetten om de onderneming te laten groeien.

2. Een groot publiek bereiken

Bedrijven die een zo groot mogelijk publiek willen bereiken kiezen voor Facebook omdat dit sociale netwerk nu eenmaal de meeste leden wereldwijd heeft. Het ledenaantal van 2 miljard ligt namelijk al in het zicht en dat zijn natuurlijk belachelijk veel leden. Ongeveer 3 op de 4 mannen die online actief zijn hebben een Facebook account. Vrouwen zijn nog beter vertegenwoordigd. Van alle vrouwen die online zijn heeft maar liefst 83% een Facebook account. De doelgroep is dus gewoonweg altijd te bereiken via Facebook.

3. De beste generaties

Bedrijven zijn vooral geinteresseerd in Millennials, ook wel Generation Y, en in mensen die binnen Generation X vallen. Dit zijn precies de mensen die voornamelijk op Facebook te vinden zijn. Op geen enkel sociaal netwerk zijn zo veel Millennials te vinden als op Facebook. Ditzelfde geldt voor Generation X. Facebook is dus het beste netwerk om hen te bereiken. Voor Generatie X geldt dat zij gemiddeld 7 uur per week op Facebook actief zijn. Millennials zijn nog actiever.

4. Veel actieve gebruikers

Veel mensen hebben meerdere accounts op verschillende sociale netwerken. Niet al deze accounts zijn daadwerkelijk actief. Een groot deel van de social media accounts worden aangemaakt gewoon om een account te hebben, niet zo zeer om er daadwerkelijk actief mee aan de slag te gaan. Bij Facebook ligt dit anders. Van alle leden is maar liefst driekwart dagelijks minimaal 20 minuten actief op het sociale netwerk.

5. Facebook is ideaal voor social selling

Steeds meer bedrijven gaan zich bezig houden met social selling. Hier is Facebook uitermate geschikt voor. Daarnaast is het heel eenvoudig om een klantenservice via Facebook te realiseren en te zorgen voor goede interactie met prospects en klanten.

Heb jij nog geen zakelijk Facebook account?

Als jij nog geen zakelijk Facebook account hebt, dan wordt het nu toch echt wel tijd om te starten. Geen enkel sociaal netwerk kan je zo veel voordeel bieden als Facebook. Weet je niet goed hoe je moet beginnen? Wij helpen je graag verder. Je kunt bij ons een Facebook training volgen, maar wij bieden je ook de mogelijkheid tot het uitbesteden van social media.