5 Redenen om je visitekaartje zelf te ontwerpen

Visitekaartjes, zijn die nog van deze tijd? Jazeker! Zeker als je op beurzen, evenementen en bijeenkomsten aanwezig bent als professional is het goed om visitekaartjes te hebben.

Zelf je visitekaartje ontwerpen

Goed, je zal er geen honderden weggeven per maand, maar ieder visitekaartje dat je een klant oplevert is er één. Besteed daarom altijd tijd aan je business cards en ontwerp ze zelf! Wij noemen je 5 redenen waarom.

1. Waarom standaard templates niet werken

Bij verreweg de meeste drukkerijen heb je een ruime keuze aan templates om te gebruiken voor je business cards. Veel keuze doet je al snel denken dat je ook een originele keuze kan maken, maar niets is minder waar. Er zijn eigenlijk altijd nog zeker 30 andere bedrijven die hetzelfde visitekaartje hebben. Hierdoor vallen ze niet op en zijn ze ronduit ‘goedkoop’.

2. De goedkoopste optie kiezen

Het is aantrekkelijk om gewoon voor de goedkoopste optie te kiezen, vooral omdat je ze niet heel veel zal gebruiken. Visitekaartjes met een standaard ontwerp, van het goedkoopste papier met de voordeligste inkt. Als je deze visitekaartjes weggeeft, dan maak je absoluut een slechte indruk.

3. Je huisstijl in je visitekaartje

Eigenlijk moet je huisstijl naar voren komen in je visitekaartje. Veel standaard templates bieden je een klein vakje voor een eigen afbeelding. Dit ziet er in de praktijk heel gek uit; een standaard ontwerp met een afwijkend logo in een hokje. Niet doen! Kies er gewoon voor om het hele visitekaartje van jouw logo te laten voorzien.

4. Zelf je tekst bepalen

Je laat je al snel verleiden tot het invullen van de standaard tekstvlakken met de informatie die hierin ook al als voorbeeld wordt gegeven. Zo doet iedereen het al, dus bedenk liever zelf je tekst, de volgorde van je tekst, je eigen unieke woorden op een unieke plaats op het visitekaartje.

5. Kleine oplages kunnen duur uitpakken

De minimale oplage van standaard visitekaartjes is vaak hoger dan die van custom made visitekaartjes. Een hoge oplage lijkt aantrekkelijk door de lagere stuksprijs. Echter, als je verandert van emailadres, van bedrijfsadres, van website of zelfs maar van functie, dan zijn de visitekaartjes niet meer up to date en kan je ze weggooien. Met pen wijzigen is not done! Bestel dus liever kleinere oplagen.