Deze 4 webpagina’s mag jouw zakelijke website niet missen

De standaard zakelijke websites, je kent ze wel. Tegenwoordig lijkt het wel alsof iedereen een keuze moet maken uit slechts 5 templates. Alle websites lijken op elkaar, en dat is zonde. Aandacht voor het design is dan ook belangrijk als je wilt opvallen.

Content is nog belangrijker

Het is goed om op te vallen met de lay-out van je website. Je hebt een goed design nodig, je moet gebruik maken van de juiste kleuren en vormen voor je doelgroep en alles moet gewoon goed kloppen. Toch is content nog belangrijker, en soms worden de meest belangrijke zaken vergeten. Deze vier contentpagina’s mag jouw zakelijke website echt niet missen!

1. De Homepage

Absoluut onmisbaar; de homepage. Dit klinkt heel vanzelfsprekend, maar toch wordt deze vaak nog vergeten. Ook heel belangrijk: begin de tekst op je homepage liever niet met ‘Welkom bij’ of met ‘Welkom op de website van’. Dit is al te vaak gedaan en zorgt ervoor dat mensen je direct als ‘saai’ bestempelen.

2. De Over Ons pagina

Tegenwoordig willen mensen weten met wie ze te maken hebben. Niet zomaar een standaard verhaaltje over wat het bedrijf doet, maar meer op een persoonlijker niveau. We doen veel online en hierdoor hebben we steeds minder ‘contact’. Juist hierdoor hebben mensen behoefte aan een persoonlijke klik online. Denk hieraan bij het maken van je Over Ons pagina. Laat bijvoorbeeld iedere medewerker zichzelf voorstellen en voeg portretten toe. Zo weten de klanten echt met wie ze zaken doen.

3. De Contact pagina

Gek genoeg wordt deze pagina ook erg vaak vergeten. Mensen maken een prachtige website, maar denken er vervolgens niet aan om ook te laten weten hoe men contact op moet nemen. Vervolgens ontstaat er irritatie omdat de ‘perfecte’ website niets oplevert.. Niet heel gek zonder Contact pagina. Geef hier alle relevante contactinfo weer en vergeet natuurlijk niet je linkjes naar je social media pages!

4. Je Blog

Tegenwoordig ook echt onmisbaar op een zakelijke website; een blog! Mensen willen up to date gehouden worden, en dit doe je met behulp van een blog. Daarnaast houdt Google er ook van, waardoor je zeker ook beter zal scoren in de Google resultaten. Kan je zelf, om welke reden ook, geen blog bijhouden op je website? Dan is uitbesteden altijd een goede optie.