4 vragen die je móet stellen op Facebook

Post jij regelmatig leuke berichten op de zakelijke Facebook pagina, maar lijkt het erop dat je maar geen reacties van mensen kan krijgen? Dat is natuurlijk heel vervelend en op den duur ga je toch al snel denken dat het allemaal zonde van de tijd en moeite is.

Pak het anders aan!

Je kan nog zoveel volgers of likers hebben die zien wat er op jouw zakelijke Facebook pagina gebeurt, maar dit betekent nog niet dat je ook een discussie op gang krijgt. Reacties zijn waardevol, maar hoe krijg je die? Door onderstaande 4 vragen te stellen krijg jij zeker meer reacties.

1. De eenvoudige vraag

Stel een vraag die uitsluitend te beantwoorden is met ja of nee, hooguit met misschien. Mensen geven graag hun mening, maar hebben hier niet altijd de tijd voor. Gaat het niet direct, dan vergeten ze het. Door een vraag te stellen waar kort antwoord opgegeven kan worden, zullen meer mensen dit ook doen. Dan zijn er altijd mensen bij die de tijd nemen om hun antwoord wel toe te lichten.

2. Discussiepunten

Stel eens een vraag, over een relevant onderwerp voor je doelgroep, waarbij je zelf een stelling inneemt die reactie uitlokt. Overdrijf het niet met je stelling, want je kan mensen kwetsen, maar neem wel een duidelijke stelling om centraal te zetten waarvan je weet dat minimaal een deel van je doelgroep het er niet helemaal mee eens is. Zo kan je echt de discussie aangaan en ontstaan er vaak zelfs hele brainstormsessies.

3. Laat je volgers waarde bepalen

Een actueel bedrijf is altijd in ontwikkeling. Heb je een nieuw product ontwikkeld of ga je een nieuwe dienst aanbieden? Vraag aan je volgers en likers op Facebook wat zij nu een schappelijke prijs zouden vinden voor dit product of de dienst.

4. Laat ze meedenken

Mensen denken graag mee, zeker als het om iets gaat dat zij interessant vinden. Zij vinden jouw bedrijf al interessant, anders zouden ze je niet volgen. Laat hen eens een kijkje nemen in een project waar je mee bezig bent en vraag hen om mee te denken over het verloop van het project. Kortom, vraag om feedback waar je echt iets aan hebt.

Maak je zakelijke Facebook pagina succesvoller

Veel reacties zijn natuurlijk leuk, vooral omdat er dan ook meer gedeeld wordt. Echter, sinds de komst van de nieuwe tijdlijn zijn het aantal likes niet meer zo relevant. Waar moet je je dan wel precies op focussen om succesvol te worden als bedrijf op Facebook? Wij vertellen het je tijdens het verzorgen van onze unieke Facebook training!