4 Twitter grenzen die je niet moet overschrijden

Twitter is natuurlijk dé manier om kort en krachtig te communiceren. Echter, Twitter kan je ook gaan tegenwerken als je de grenzen niet kent. Daarom is het belangrijk om de onzichtbare grenzen te kennen.

Deze vier Twitter grenzen zijn ‘heilig’

Twitter heeft onzichtbare grenzen die je als professional niet moet overschrijden als je echt succes wilt behalen op het sociale netwerk. Dit zijn de 4 belangrijkste grenzen die je voortdurend in beeld moet houden.

1. Ga niet eindeloos volgen

Het is natuurlijk aantrekkelijk om alles en iedereen maar te volgen, misschien wel een beetje in de hoop dat je dan terug wordt gevolgd. Maar moet je dit wel willen? Zelfs al gaan alle mensen die jij volgt jou ook volgen, heb je dan wel echt je doelgroep te pakken? Kortom, voorkom eindeloos volgen en volg alleen mensen die voor jou echt interessant zijn.

2. Laat niet iedere volger toe

Er zijn op Twitter veel ondernemingen die zich bezighouden met het scannen van trefwoorden. Hierdoor komt het vaak voor dat je ineens een volger hebt die helemaal niet interessant is, maar die op jou af is gekomen door een bepaalde hashtag die je hebt gebruikt, zoals een plaatsnaam. De volger heeft verder niets met jou gemeen. Schrappen, want teveel nutteloze volgers zorgen voor een vermindering van je vetrouwbaarheid.

3. Blijf niet eindeloos Twitteren

Er zijn ondernemers die ‘blijf actief’ een beetje te letterlijk nemen. Te weinig posten is zeker niet goed voor je onderneming, maar teveel Twitteren kan je ook tegen gaan werken. Plaats maximaal eens per uur een post om te voorkomen dat interessante volgers je verlaten.

4. Grenzen betreffende taalgebruik

Natuurlijk moet je je berichten altijd professioneel houden. Raak niet gefrustreerd over vervelende berichten, en als je wel gefrustreerd raakt, blijf dan bij je toetsenbord vandaan. Blijf beleefd of zeg niets. Let daarnaast ook op met het gebruik van afkortingen. Teveel afkortingen zorgen ervoor dat volgers het niet meer begrijpen en dus verdwijnen.

Laat Twitter voor je spreken

Twitter kan het sociale medium zijn dat bijdraagt aan het succes van jouw onderneming, maar dan moet je je wel aan de onzichtbare grenzen en regels houden. Wil jij hier meer over weten? Volg dan eens een Twitter training!