11 redenen om niet terug te volgen op Twitter

Het lijkt weleens of mensen er een sport van maken om zoveel mogelijk volgers te krijgen op Twitter. Er zijn zelfs mensen die Twitter volgers kopen! Als bedrijf is het zeker niet goed om heel veel volgers te hebben die totaal niet relevant zijn.

Ga niet klakkeloos terug volgen

Als onderneming is het goed om uitsluitend Twitter gebruikers te volgen die ook daadwerkelijk voor jou relevant zijn. Nu kan je niet altijd direct weten of iemand voor jou interessant is of niet. Wij geven je 11 redenen om iemand die jou gaat volgen niet terug te gaan volgen. Volg niet terug in de volgende situaties:

  1. De Twitter gebruiker heeft geen avatar.
  2. De Twitter gebruiker heeft geen website, geen biografie en geen locatie weergegeven.
  3. Er wordt wel gelinkt naar een website, maar dit is een MySpace profiel of een AngelFire page.
  4. De Twitter gebruiker volgt bizar veel Twitter gebruikers, maar wordt zelf maar door een handjevol gevolgd.
  5. Er worden geen updates geplaatst door de Twitter gebruiker.
  6. Als er in het profiel de term ‘Internet Expert’ staat weergegeven.
  7. Alle updates gaan over het promoten van een eigen product of dienst.
  8. Je krijgt direct een DM met een bedankje voor het volgen.
  9. De meest recente updates wijzen op het verzamelen van meer volgers.
  10. Er zijn veel discussies, meningsverschillen en ruzies te zien in de Twitter stream.
  11. De tweets zijn niet motiverend om te volgen.

Gewoon niet volgen

Word jij gevolgd door iemand en ben je benieuwd of terug volgen nuttig kan zijn voor je business? Als het profiel van je nieuwe volger één van bovengenoemde zaken toont, dan is het aan te raden niet te volgen. Het levert je niets op en gaat ten koste van je eigen business page op Twitter.

Meer Twitter tips?

Kan jij nog wel wat van deze handige Twitter tips gebruiken, zodat je echt optimaal voordeel kan halen uit je zakelijke Twitter account? Dan is onze Twitter training een goede optie. Wij bieden hierin diverse mogelijkheden aan.