Zakelijke nieuwsbrief: 11 do’s

Nieuwsbrieven zijn er natuurlijk in de meest uiteenlopende varianten. Uiteindelijk ken jij je doelgroep het best, dus als jij je nieuwsbrief gaat maken via Laposta bijvoorbeeld, dan weet jij precies waar je rekening mee moet houden in je design en opzet. Je kunt je nieuwsbrief tegen heel scherpe tarieven versturen, maar het is natuurlijk zonde van iedere investering als het je niets oplevert. Zit jouw nieuwsbrief wel zo goed in elkaar als jij denkt?

Nieuwsbrief versturen

Je weet misschien precies wat je allemaal niet moet doen in een nieuwsbrief, maar houd je ook rekening met de dingen die je vooral wél moet doen? Mensen die je adviseren over je nieuwsbrief vertellen je in de meeste gevallen voornamelijk wat je niet moet doen, maar vergeten hierbij te vertellen hoe je het dan wel aan moet pakken. Wij hebben een handig lijstje voor je gemaakt met nieuwsbrief do’s, zodat jij weet wat je juist wel moet doen met je nieuwsbrief.

De 11 nieuwsbrief do’s

De volgende 11 punten zijn makkelijk op te volgen en maken je nieuwsbrief zeker een stuk succesvoller:

  1. Houd het simpel, consistent en sterk.
  2. Zorg voor wat spanning en het opwekken van nieuwsgierigheid.
  3. Zet je naam in de nieuwsbrief en verbind deze aan het verhaal.
  4. Maak gebruik van korte en heldere alinea’s.
  5. Zorg voor mooie en passende visuals in je nieuwsbrief.
  6. Maak al je content interessant om te lezen en vul niet op met nutteloze zaken.
  7. Geef je lezers te kans om te reageren door een link op te nemen in je call to action.
  8. Kies voor de juiste aanspreekvorm en stijl.
  9. Maak je nieuwsbrief design aantrekkelijk om naar te kijken.
  10. Ontwerp verschillende nieuwsbrieven als je verschillende doelgroepen hebt.
  11. Pas je content aan iedere afzonderlijke doelgroep aan.

Nieuwsbrief gratis versturen?

Je kunt met je design alle kanten op als je gebruik maakt van Laposta, waardoor je niet wordt beperkt en optimaal je creativiteit kunt laten zien. Wil jij je nieuwsbrief gratis versturen? Dat kan als je deze verstuurt naar minder dan 2.000 relaties, dus het is zeker de moeite waard om eens nader kennis te maken met deze service.