Hoe maak ik een event aan op LinkedIn?

Gaat u een evenement organiseren of wilt u een event eens goed onder de aandacht brengen? Dan is het zeker een goede optie om een LinkedIn event aan te maken. Hieronder vindt u alle nodige informatie, inclusief screenshots, om op effectieve wijze een LinkedIn event aan te maken. Het aanmaken van een LinkedIn evenement in sinds oktober 2019 mogelijk in Nederland.

Een LinkedIn event aanmaken

Wanneer u een LinkedIn event aan wilt maken, dan gaat u naar uw LinkedIn Homepage op uw computer. Aan de linkerkant ziet u in het klein de optie Events staan. Klik op het plusje.

Evenement gegevens

Er komt nu een pop-up. Daarbij moet u de volgende gegevens van het evenement invullen:

  • Omslagfoto: Dit moet een liggende foto zijn. Let erop dat u die op het juiste formaat maakt
  • Logo: Dit is een vierkante foto. Optimale formaat: 400 x 400 px
  • Naam van evenement
  • Locatie van het evenement
  • Details rondom de locatie: Denk aan het zaalnummer, parkeerlocaties of andere bijzonderheden.
  • Begindatum, tijd en einddatum en tijd
  • Tijdzone: kies de juiste voor uw evenement
  • Evenement omschrijving: Omschrijf hier in 5000 tekens uw evenement met de planning, sprekers enz. Zet de belangrijkste informatie VOORAAN.
  • URL: Waar kunnen mensen meer informatie vinden? Geef dit aan.
  • Openbaar of besloten: geef aan wie dit evenement allemaal mag zien.

Zodra alles in ingevuld drukt u op ‘Create‘. Het evenement staat nu live.

Connecties uitnodigen

Nu het evenement is aangemaakt is het tijd om connecties uit te gaan nodigen. Dit doet u aan de rechterkant door op ‘Invite Connections‘ te klikken. Hier moet u één voor één mensen gaan uitnodigen. Deze mensen moeten binnen uw eerstegraads netwerk zitten.

Deze mensen ontvangen vervolgens een notificatie onder hun netwerk!

Nieuws in evenement delen

U kunt ook berichten delen rondom het evenement. Als beheerder kunt  op de ‘tijdlijn’ van het evenement berichten posten.

LinkedIn event promoten

Een event is pas een event wanneer er veel aandacht voor is. Het is dan ook zeker aan te raden het event extra te promoten op LinkedIn. U kunt uw event promoten via verschillende kanalen, waardoor er ook aanmeldingen uit verschillende kanalen zullen binnenkomen. Houdt u het graag overzichtelijk, dan is het aan te raden te kiezen voor een enkel centraal punt om het event te promoten. Wilt u meer weten over LinkedIn? Volg dan onze LinkedIn training.