Verkeerde keuzes delen op je blog

Naast het schrijven van blogs waarin je vertelt hoe goed het is gegaan met de introductie van jouw product, bedrijf of jezelf als persoon, kun je natuurlijk ook blogs schrijven over de dingen die verkeerd gingen binnen je bedrijf.

Stel je wilt een product op de markt brengen of je hebt dat gedaan, en na €10.000 marketing kosten lukt het nog niet omdat niemand het heeft gekocht. Waar ging het mis? Deel dat soort punten en geef tips aan (startende) ondernemers hoe zij hun marketing het beste kunnen doen in deze tijd.

Hoe val je op als bedrijf?

In de wereld van social media, gaat alles snel. We worden doodgegooid met advertenties en iedereen heeft haast. En hoe val jij dan nog op? Als je daar nu ervaring mee hebt deel dat dan met je volgers en lezers. Nu gaat het dan over een marketing vraagstuk, maar je zou het ook kunnen doen over de aanschaf van een elektrische auto.
– Waar moet je dan op letten?
– Moet je dat juist wel doen?
– Moet je hem gaan leasen?
– Zet je hem in eigen beheer?
– Zet je hem op de B.V. of houd je hem privé?

Dat soort onderwerpen kun je best wat over vertellen. Hoe heb jij dat gedaan?

En vertel ook bijvoorbeeld jouw ervaring bij het kopen van een bedrijfspand. Wat ging er mis en waar moet je op letten?

Deel dat soort tips met jouw volgers om ook een beetje jouw zwakte te laten zien of gewoon jouw ervaringen te delen. Mensen vinden dat wel interessant om van jou (de succesvolle ondernemer die het goed doet) te kunnen leren wat er bij jouw verkeerd ging achter de schermen. Geef ze daar een kijkje en je zult zien dat mensen dat erg waarderen.

Verkeerde keuzes delen op je blog

Ik leg in deze video uit dat je verkeerde keuzes kunt delen op je blog.

Aan de slag met content marketing?

Wilt u gaan bloggen en op die manier klanten trekken? Leer hier alles over met de  content marketing training bij  TTM Communicatie.