Voorzie de foto’s in je blog altijd van een Alt-tag

Als je een blog schrijft is het belangrijk dat je een foto toevoegt. Die foto moet je ook voorzien van een “Alt tag”.

Waarom moet je altijd een foto aan een blog toevoegen? De foto wordt gebruikt als toevoeging van de status update. Bijvoorbeeld in LinkedIn of Facebook dan zie je als een linkje deelt, Facebook gaat scannen of er foto’s zijn op de site die hij kan toevoegen aan de link die je in jouw status update wilt versturen.

Voeg altijd een foto toe!

Als jij geen foto’s op je blog hebt staan dan zal de kans dat hij een foto pakt klein zijn. Maar doordat je een foto die bijvoegt die uitstraalt waar de blog over gaat, wordt hij automatisch meegenomen in LinkedIn, Facebook en Google+ (mits je hem daar op deelt)

Wat je zult zien is dat mensen veel vaker op jouw linkje gaan klikken. Mensen zijn visueel ingesteld en doordat je een foto toevoegt vergroot je de” Click-Through rate”(het aantal mensen wat ergens op klikt).

Dat is natuurlijk wat je wilt, dat mensen naar je blog gaan, lezen, reageren en doorsturen. Daarom is het zo belangrijk dat je een foto toevoegt.

Als je de foto eenmaal hebt toegevoegd kun je vanuit de meeste content management programma’s of wordpress, eenvoudig toevoegen wat de Alt tag is van die foto.

Naam van je foto optimaliseren

De foto moet je niet: “Image” met een cijfercode, .jpg noemen. Geef de foto altijd de naam van het onderwerp van de blog. Gaat het bijvoorbeeld over leiderschap, dan noem je de foto “leiderschap”.

Zo weet Google waar de foto over gaat. En door ook nog een Alt tag toe te voegen zorg je ervoor dat de foto beter wordt meegenomen in de afbeeldingen zoekresultaten van Google. Zo krijg je dus meer traffic en bekendheid door middel van je foto’s en via de organische manier van Google.

Voeg foto’s toe aan je blog bericht

Zo voeg je goed vindbare foto’s toe aan je blog.

Content marketing

Interesse in content marketing? Dan kun je bij TTM Communicatie een content marketing training volgen waarin je leer door middel van blogs klanten te trekken.