Herschrijf dit artikel

Afgelopen Dreamforce heeft Salesforce weer de nodige aankondigingen gedaan. De belangrijkste was toch wel de presentatie van Salesforce Customer 360. Een nieuw Salesforce product dat voor de meeste klanten gratis beschikbaar zal komen en wat de manier van werken met Salesforce compleet gaat veranderen. Zo werd het weliswaar niet gepresenteerd door Salesforce, maar je moet even door de marketingbubbel heen prikken.

In de introductie en titel van dit artikel repten we al over grote verandering, want dat is wat Salesforce Customer 360 gaat brengen. Salesforce presenteerde het zelf vooral als een simpel maar volledig (360 graden) overzicht van alle klantinformatie. Daarbij brengt Salesforce voor het eerst alle informatie uit de Sales, Service, Commerce en Marketing Cloud overzichtelijk samen. Alle producten zijn door Salesforce vakkundig aan elkaar geknoopt, waardoor je in één overzicht alle Salesforce informatie samen kan zien. Met de overname van Mulesoft (6,5 miljard dollar), gaat het bedrijf echter nog een paar stappen verder.

 

 

 

 

.