5 redenen om Twitter in te blijven zetten

Twitter kan veel voor je bedrijf betekenen, maar dan moet je er wel heel bewust mee omgaan. In tegenstelling tot Facebook en bijvoorbeeld LinkedIn heeft Twitter meerdere keren per dag aandacht nodig. Je plaatst meer tweets op Twitter dan dat je posts op Facebook zet als je gaat voor het echte succes op social media. Met de juiste aandacht kan Twitter je echt heel veel opleveren.

Waarom Twitter inzetten voor je bedrijf?

Twitter is uitstekend in te zetten voor je bedrijf en het succes daarvan. Hierbij maakt het helemaal niet uit of je een klein of groot bedrijf hebt. Twitter is er voor alle ondernemers. Wij geven je 5 belangrijke redenen om Twitter in te zetten voor je onderneming.

1. Je leert er snel mee omgaan

Twitter is relatief eenvoudig vergeleken bij veel andere sociale kanalen. De basis is heel makkelijk te begrijpen, waardoor je er makkelijk mee om leert gaan en al snel naar een routine toe kan werken. Door de hoge mate van gebruiksvriendelijkheid is het ook weggelegd voor bedrijven die weinig tijd voor social media hebben.

2. Je legt makkelijk contact met prospects

Net als Facebook biedt Twitter ons de mogelijkheid om op een veel intiemere manier contact te leggen met potentiële klanten dan met traditionele media. Twitter biedt potentiële klanten een beter inzicht in wie je bent, waar je bedrijf over gaat en hoe jij hun behoeften het beste kunt dienen in het licht van hun specifieke omstandigheden. Twitter is een extra manier voor die potentiële klanten om de informatie te vinden waarnaar ze op zoek zijn door contact met jou te leggen. Andersom werkt dit precies zo. Twitter is dus een goed platform voor het leggen van nieuwe waardevolle contacten.

3. Eenvoudig een databaselijst opbouwen

Mensen met de grootste waardevolle database zijn de mensen die het meest succesvol zijn. Het samenstellen van een lijst met potentiële klanten is jouw kans om een ​​selecte groep mensen aan te spreken en aan hun exacte behoeften te voldoen. Twitter geeft je voldoende tekens om de aandacht van je volgers te trekken en ze uit te nodigen om je gratis aanbieding, nieuwsbrief, marktupdate of enig ander materiaal te bekijken. Als je dit goed aanpakt weet je zeker veel mensen te bereiken.

4. Vergroot websiteverkeer

Toenemend websiteverkeer werkt hand in hand met het bouwen van je database. Je kunt je blog verbinden met Twitter, zodat je jouw volgers automatisch op de hoogte stelt wanneer je een nieuw blog plaatst. Dit doe je eenvoudig door je RSS-feed te pakken en een gratis account te maken met Twitterfeed. Als je een feed in hebt gesteld, dan worden nieuwe blogs direct getweet zonder dat je hier zelf nog omkijken naar hebt. Gebruik je WordPress? Dan is TweetThis ook een goede plugin voor automatisch delen.

5. Twitter is snel

Bedrijven houden van snelheid. Consumenten ook. Wat is er dan prettiger dan werken op een platform dat ook van snelheid houdt? Twitter is een snel sociaal kanaal, waarop alles makkelijk gaat en er veel aandacht voor directheid is. Door de snelheid erin te houden kun je er meer mee doen. Dit heeft natuurlijk ook te maken met de beperking van het aantal te gebruiken tekens. Eindeloze discussies zullen dan ook niet snel ontstaan.

Twitter succesvol inzetten voor je bedrijf

Wil jij Twitter ook inzetten voor je bedrijf en wil je zeker zijn dat je dit doet op een manier die je zeker succes op gaat leveren? Dan kun je je inschrijven voor een Twitter training. Wij helpen je graag verder. Vragen? Neem gerust contact met ons op.