Nieuwsbrief design: voorkom deze 5 missers!

Het versturen van  nieuwsbrieven is altijd een goed idee, zeker omdat je met een nieuwsbrief gemakkelijk een goed contact houdt met klanten en eventuele prospects. Het levert je in de basis al meer waardering op. Het is dan natuurlijk wel belangrijk dat je nieuwsbrief design goed in elkaar zit en helaas gaat dan nogal eens mis.

Maak deze nieuwsbrief design fouten niet!

Er wordt nog aardig wat fouten gemaakt in het nieuwsbrief design. Wij hebben de vijf grootste missers betreffende het nieuwsbrief design voor je op een rijtje gezet, zodat jij kunt voorkomen dat je dezelfde fouten begaat.

1. Een totaal onherkenbare nieuwsbrief

Het ontwerpen van een nieuwsbrief is vaak een hele uitdaging, maar wel een leuke uitdaging. Velen gaan dan ook lekker aan de slag met het nieuwsbrief design en versturen deze uiteindelijk zonder logo. De huisstijl is nergens terug te vinden. Dit is niet de bedoeling. Mensen moeten aan jouw nieuwsbrief kunnen zien dat het om jouw nieuwsbrief gaat, ook als zij de afzender niet zien. Blijf dus bij het design van je webwinkel of website.

2. Een schreeuwerige explosie van kleuren

‘Minder, minder, minder!’ is een uitspraak die niet altijd gewaardeerd wordt, maar als het om je nieuwsbrief design gaat is het wel belangrijk om hier aandacht aan te besteden. Sommigen zitten zo in een ‘design-flow’ dat zij teveel van het goede in een nieuwsbrief proppen. Teveel kleur, teveel animatie, teveel trend. Houd het liever neutraal en leg de focus op goede content.

3. Een eindeloze lap tekst

Houd er in het nieuwsbrief design rekening mee dat men niet eindeloos naar beneden wil scrollen om steeds meer en meer tekst tegen te komen. Een nieuwsbrief is een opsomming van nieuws, eventueel aangevuld met wat vermeldingen van diensten en producten. Maak er geen boekwerk van, maar houd het beknopt. Probeer het rond de 350 woorden maximaal te houden. Je kunt de nieuwsbrief altijd voorzien van een ‘Lees Meer’-button.

4. Het spoedje tussendoor

Een nieuwsbrief verstuur je gewoonlijk elke maand op dezelfde dag. Heb jij besloten om je nieuwsbrieven op de 15e van elke maand te versturen en denk je op de ochtend van de 15e ineens ‘Oh, oh’? Dan wordt het een spoedje tussendoor. Niet doen, want dit zien de ontvangers ook. Je wilt geen afgeraffeld nieuwsbrief design waar duidelijk te weinig aandacht aan is besteed. Maak een notitie in je agenda op de 10e van de maand en begin alvast met informatie bij elkaar sprokkelen.

5. Uitgeschreven links

Linkjes die volledig worden uitgeschreven ontsieren het hele nieuwsbrief design. Het is niet fijn om te lezen en het maakt de content onnodig lastiger. Het is beter om een hyperlink in te voegen, zodat mensen gewoon op een helder woord kunnen klikken om doorverwezen te worden.

Gebruik een praktisch programma!

Als tip willen wij je meegeven om een handig programma te gebruiken. Je kunt een gratis account aanvragen en je zult versteld staan over de scherpe tarieven, zelfs voor het verzenden van bijzonder veel nieuwsbrieven. Maak het jezelf een stuk gemakkelijker en zorg dat je genoeg aandacht aan je nieuwsbrief design besteedt om bovenstaande missers te voorkomen!